Sider


onsdag den 12. september 2012

Janome CoverPro skal hjem til mig og bo

Jeg har tænkt, tænkt og tænkt.....for og imod at anskaffe mig en coverstitch maskine. I da gjorde jeg det så! Jeg ringede op til Kjærgaard Symaskiner og fik en rigtig fin pris på maskinen. Jeg har købt den med udstyr som kantebåndsfolder, sømrumsfolder og en eleastikfod + et forlængerbord. Forlængerbordet har jeg ikke rigtig brug for, men det var i pakken, og han gav mig en rigtig in pris på det hele.
Valget faldt på en Janome, fordi jeg på diverse sites har læst gode anmeldelser, og så skulle den være brugervenlig og sy flot.
I morgen skulle jeg meget gerne modtage maskinen. Det er helt perfekt, for så kan jeg få den med på overlocker kursus i weekenden. Efter weekenden kan jeg så lave en status på maskinen, hvis der er andre, der går i coverstitch købetanker.


15 kommentarer:

  1. ej hvor fedt- sådan en mangler jeg bestemt også, hvad måtte du slippe for sådan en?

    SvarSlet
  2. tillykke med den! - den ser fed(og dyr) ud:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg håber, at den lever op til mine forventninger.

      Slet
  3. Er også i overvejelse.. Hvad måtte du slippe for den?

    SvarSlet
  4. det ser spændende ud. hvad er forskellen på en alm. overlocker, og en coverlocker. jeg kan se, at der er noget med kantbånd osv. - har den flere funktioner end blot at sy og overlocke samtidig.
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila. En coverstitch kan ikke skære lige som en overlocker. En coverlocker er BÅDE overlocker og coverstitch, men mange siger, at der er besværligt at springe fra den ene funktion til den anden.
      En coverstitch kan lægge strækstoffer op med en overlock syning bagpå og en flot syning på ret siden.Den kan også lave pyntesyninger og sy kantebånd på. Den giver et professionelt look og sparer nogle arbejdsgange.
      Kh Viola

      Slet
  5. Madsmor og Tina : jeg har givet 5300 kr for det hele, og det er en rigtig god pris, for det er som sagt med kantebåndsfolder, (som er en dyr affære) og sømrumsfolder, elastikfod og alm for og forlængerbord. Og det er jo alt det her udstyr, der gør maskinen sjov for alvor. Jeg fik en rigtig god rabat, og de er bestemt til at handle med.
    Men det er selvfølgelig mange penge, men jeg er sikker på, at jeg bliver rigtig glad for den. Og nå ja det sy halløj er vel min last.
    Kh Viola

    SvarSlet
  6. Tillykke med den nye maskine! Jeg har planer om at anskaffe en overlocker når vores krearum/kontor engang er færdig, indtil videre må jeg nøjes med symaskinen, men hvem ved måske opstår der endnu et behov efter din "anmeldelse" ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. en overlocker er guld, sig til hvis du vil prøve den en gang- vi bor jo ikke langt fra hinanden.

      Jeg vil så gerne have sådan en coverlocker

      Slet
    2. Ej, det kunne godt være jeg gerne vil takke ja til dit tilbud når vi nærmere os afslutning på byggeri - det er jo ærgerligt at købe forkert ;o)

      Slet
  7. Hej Pia. Du bliver lykkelig for en overlocker!! Ih hvor dejligt med et kreaværelse. Jeg glæder mig til at se billeder fra det :-) En coverstitch er jo ikke strengt nødvendigt, men sådan er det jo med så mange ting :-)
    Kh Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, udstyr kan man vel aldrig få for meget af. Sådan som de fleste mænd har det når de besøger Bauhaus, sådan har jeg det når jeg besøger en Sy-butik ;o)

      Slet
  8. Jeg har købt den samme maskine for et par måneder siden, jeg har endnu kun brugt den et par gange men er sikker på at jeg kommer til at bruge den meget mere ... jeg har bare lige nogle sy projekter der skal gøres færdige først :)

    Jeg gav 4295,- for min, men jeg fik ikke alt det ekstraudstyr med som du fik, men det er da noget jeg vil anskaffe mig tror jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. hej jytte. jeg tror, at jeg fik en god pris. Jeg skal lige lære maskinen at kende, me jeg håber virkelig, at jeg bliber glad for den, for det er mange penge at bruge på en maskine.
      kh viola

      Slet
  9. Jeg tror også du fik en god pris for de ekstra ting du fik med koster jo rigtig mange penge hvis man skal ud og købe dem, jeg har set kantbåndsfolderen til 799,- så det kommer til at vare lidt før jeg får sådan en :)

    SvarSlet