Sider


fredag den 21. marts 2014

Colette Pattern Peony

Længe har jeg beundret mønstrene fra Colette Patterns. Denne model, Colette Pattern Peony, faldt jeg pladask for, da den er super feminin og klassisk og udtrykket kan nemt ændres afhængig af stofvalget. Jeg er vild med halsudskæringen og så er det første gang jeg syr en kjole med lommer, men det er ret fint, synes jeg.

Stoffet er fra Robert Kaufmann i en rigtig lækker kvalitet. Stoffet er sort med mange små guld dots. Jeg synes, den ser mere guld agtig ud i virkeligheden.

Jeg er ikke færdig med Colette mønstrene! Har du prøvet nogle af dem? Evt nogle, som du vil anbefale?





9 kommentarer:

  1. Den er da ret fin. Jeg har aldrig prøvet deres mønstre, men har kigget på dem flere gange.

    SvarSlet
  2. Sikke da en fin kjole:)

    Jeg har prøvet flere af deres mønstre. De er rigtig fine i indpakning og leverer deres eget lille designunivers. Det er ret fint. Jeg har prøvet deres Ginger-nederdel, Beignet-nederdel og Sencha-bluse. Jeg har syet Ginger-nederdelen flere gange. Det er er en rigtig fin simpel a-forms nederdel. Meget nem at sy. Beignet-nederdelen blev aldrig rigtig god til mig. Muligvis noget med for højtaljet til en meget korttaljet person:). Sencha-blusen er rigtig fin - men jeg må indrømme, at jeg ikke har brugt den så meget - måske den blev en tand for vintage til mig? Jeg glemte helt at nævne Hazel-kjolen! Det er den fineste sommerkjole med brede stropper og en meget fint formet overdel. Den har jeg syet to gange og begge er favoritter i klædeskabet om sommeren. Den kan jeg anbefale varmt. Jeg vil dog opfordre dig til at måle en ekstra gang på rygbredden. Colette er ry for at være meget bredryggede - jeg plejer at klippe rygdelen en størrelse mindre end den resterende del af mønstret, når det drejer sig om colette-mønstre.

    Rigtig god fornøjelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dit svar! Hvor har du dog prøvet mange af mønstrene. Tak for insider viden om mønstrene :-) undskyld det sene svar, men jeg har været på ferie :-) kh viola

      Slet
  3. Hvor fin du og kjolen er, jeg har kig på deres mønstre tror jeg skal igang, da der venter et bryllup til sommer.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
  4. Mange tak Karen :/) jeg kan ihvertfald varmt anbefale dette mønster. Kh viola

    SvarSlet
  5. Ej hvor er den bare super fin :) Gid jeg turde sy kjoler :)
    KH Micha

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Micha. Der kommer nok et kjolekursus i Egense husflidsforening næste år. Det skulle du tage og melde dig til :-)

      Slet
  6. Den er SÅ fin! Jeg er blevet helt forelsket i den kjole og kunne godt tænke mig at sy den i noget viskose/uld med lidt stræk. Hvor køber du mønstret?
    Kh Line

    SvarSlet