Sider


mandag den 12. august 2013

Hjemvendt fra ferie med nye sybøger

Ahhh sikke en skøn ferie vi har været på. Vi var rundt omkring i frankrig, og vi nød det til fulde!! Det er altid lidt spændende om man nu også kan holde ud at være sammen 24 timer i døgnet i så lang tid (5 uger). Men det gik SÅ fint :-) Jeg tror, at jeg er så fyldt med god energi at det kan vare rigtig længe:-) Jeg håber, at det samme gør sig gældende for mine børn og mands vedkommende :-)

Jeg fik ikke købt så meget som en enkelt meter stof, men til gengæld fik jeg købt disse 4 lækre bøger.
1. række, bog 1:1 er fyldt med lækre børnemønstre. Der var nogle kjoler, som jeg slet ikke kunne stå for.
række 1, bog 2; mange forskellige mønstre til kvinder (fik ikke taget billeder)
Række 2, bog 1: Indeholder mange lækre mønstre til kvinder i 60´er stil. Se flere billeder nedenfor











































Sidste billede er fra den sidste bog "Couture Vintage". Der er nogle mønstre, som ligger på en cd. Men det mest spændende ved bogen er, at den gennemgår de forskellige årtier og beskriver, hvad der kendetegner netop dette årti mht snit farver mm, og hvilke designere der gjorde sig gældende. Meget spændende læsning og så er der billeder af de gamle vintage mønstre også.

Jeg har ikke syet noget som helst selv om jeg har været hjemme i godt og vel en uge. Lysten har simpelthen ikke været der, men nu kan jeg mærke, at lysten til at sy og genfinde sy-universet ikke mindst er ved at vende tilbage.

Jeg glæder mig til at læse med ved jer igen! Og jeg håber, at I også har haft en dejlig sommer!




14 kommentarer:

  1. Velkommen hjem fra ferie. Sikke nogle fine bøger du har købt. Jeg glæder mig til at se mange fine kreationer fra din hånd i fremtiden.

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. tak :-) Ja der bliver nok at bruge fritiden på :-) Ingen grund til at kede sig vel!

      Slet
  2. Velkommen hjem - fine billeder fra bøgerne - særligt kjolen uden ærmer er jeg vild med. Glæder mig til at se hvad du får ud af bøgerne, Viola ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia :-) Ja nu skal jeg bare have gang i maskinerne igen :-) Har været væk fra syning så længe - bare jeg ikke har glemt det :-)

      Slet
  3. Mums nogle skønne modeller du har fundet på din ferie :-) hvordan er vejledningerne? Og velkommen hjem. Jeg glæder mig til at se hvad du får ud af dem :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne ikke stå for dem, så de måtte med hjem. Jeg synes, at sybeskrivelserne er gode, oghvis man har lavet lignende ting og hukommelsen ikke svigter, så skal det nok gå :-)

      Slet
  4. Åh, viola - du frister jo! Endda så meget at jeg allerede har købt bogen med børnetøjsmodellerne for den må jeg bare eje.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe jeg tror du bliver glad for bogen, for der er bestemt nogle fine modeller i :-) Og sp er det så rart med ny inspiration ind i mellem :-) God fornøjelse med bogen.
      Kh Viola

      Slet
  5. Velkommen hjem :-) Fedt med en dejlig, lang ferie :-) De der sybøger ser for lækre ud!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria. Ja de er virkelig lækre og inspirerende at blade i.

      Slet
  6. Det er virkelig nogle lækre bøger du har købt. Glæder mig rigtig meget til at se hvad du får lavet. Det lyder som en dejlig ferie:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har virkelig gjort godt med ferie, for store og små og for krop og sjæl :-) Ihh ja der er så meget jeg gerne vil lave fra bøgerne, men små slag for lysten er større end tiden :-)
      Knus

      Slet
  7. Lyder fantastisk med ferie. Den næstsidste kjole du viser, pudderfarvet med "lining" - den er da lige dig! Den glæder jeg mig til at se i din version!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe ja det er lige mig :-) Du kender min smag :-) Nu skal den bare "lige" tilrettes og sys :-)

      Slet