Sider


lørdag den 18. december 2010

Hvor lagde jeg læbepomaden??

I kosmetikpungen selvfølgelig!! For nu har jeg nemlig lavet flere af slagsen :-)
Jeg har quiltet stoffet, og jeg har brugt pladevat som mellemfoer.



fredag den 17. december 2010

Der er længe til skolestart....men nu er penalhusene i hus.

Jeg har lavet penalhuse. Det kan man da altid bruge, når man er lærer og har lærerkolleger og lærervenner :-) Og kender andre, der også bruger blyanter :-) Jeg har lavet nogle stykker, så der er til nogle hyggelige gaver.
I første omgang lavede jeg penalhuset med to stykker stof (yderstof + foer) og et lag vliseline for at afstive. Det blev lidt slattent, men penalhuset fungerer fint med indhold. Dernæst prøvede jeg med pladevat (det er der ikke billede af), men fungerede slet ikke. Det blev til en tyk pølse :-(
Til sidt kom jeg frem til 2 lag stof (yderstof + foer) og et lag vliseline + et lag Thinsulate (jeg havde lige en rest). Resultatet blev super godt - ikke for stift og ikke for slattent.

Hvad synes I om resultatet?

 Jeg ved ikke, om man kan se forskel, men penalhusene til venstre er uden thinsulate og dem til højre er med.


onsdag den 15. december 2010

Mit kreaværksted og skønne Liberty knapper.

Her i min lille hule kan jeg lade tingene ligge fremme uden at en af børnenes mange pilfingre ser for meget med fingrene :-)


Og så kom der også nogle virkelige stoffer fra Liberty for lidt tid siden..... Jeg ved ikke hvorfor, men Liberty gør mig så glad :-)

Lige nu er jeg i gang med små julegaver :-) Er ikke færdig endnu, men  der skal nok komme billeder :-)
Indtil videre er det blevet til en skål lækre stofbetrukne knapper....Det er ikke til julegaver, men knapper kan man altid bruge.


mandag den 6. december 2010

Lune bukser i fløjl og Liberty

  Med 3 børn er der altid én i huset, der mangler tøj! Olivia fik sig et par bukser i blød fløjl :-) Der SKAL være god plads i dem, og de SKAL være bløde, ellers bliver de ikke godkendt!!
Linning, lommer og sommerfuglene har jeg lavet I Liberty (jeg tror det hedder Mitsi), og det er vanvittigt lækkert :-)

torsdag den 2. december 2010

Buksedragt

Jeg har længe ville lave en buksedragt til Louis på 9 måneder. Men som I ved er det  ikke nemt at få tid til det hele, når idéerne vælter rundt inde i hovedet :-) Nu er den lavet, og jeg er godt tilfreds. Foeret er strikstof, så dragten er lun her i den kolde tid.
Der er lapper på knæene. Her kommer billederne, buksedragten for og bag.


tirsdag den 30. november 2010

Tada!! Tasken er færdig :-)



Hurra hurra! Jeg har lavet tasken færdig :-) Jeg er SÅ tilfreds med resultatet, og nu glæder jeg bare til at komme ud og svinge med tasken :-)

Fantastisk workshop hos Marapytta

Det har været en helt FANTASTISK weekend workshop hos Line (Marapytta). Det summede af kreativitet. Begge dage var der en helt fantastisk stemning :-) Line er den sødeste lærer og hun har masser af fif og fiduser, som hun delte med os :-) De andre kursister var så utrolig søde, og alle var hjælpsomme og meget åbne.
Det er bestemt ikke sidste gang, jeg tilbringer en weekend i Lines kælder :-)
Hvad fik jeg så lavet? Jeg ville fra start ikke sætte mig fast på for meget, for jeg ville jo gerne være åben over for gode idéer. Det jeg vidste, at jeg ville lave var en forårsjakke til Olivia. Den blev jeg færdig med, og jeg er så godt tilfreds, og det er Olvia også :-) Jakken er foeret med et lag Thinsulate + almindelig foerstof (bomuld).
Da jeg var færdig med jakken vidste jeg ikke helt, hvad jeg skulle give mig i kast med. Line foreslog, at jeg skulle lave en taske, fordi jeg gerne ville lære at quilte. Det var en GOD idé. Det er sjovt at quilte :-) Som I kn se blev jeg ikke færdig med tasken, men ligeså snart jeg får lavet den færdig, så lægger jeg billederne ind. Men indtil videre er jeg rigtig godt tilfreds med resultatet.