Sider


fredag den 12. oktober 2012

Mønsterkonstruktion

Om onsdagen har jeg skemafri, og det udnytter jeg fuldt ud! Jeg har nemlig meldt mig til et "Sy og design" hold, hvor vi skal lære noget om tilskæring. Det er rigtig spændende at vide mere om konstruktion og tilpasning. De relevante syteknikker lærer vi undervejs. Nogle af dem kunne jeg godt i forvejen, men der er altid plads til forbedring og raffinering af teknikkerne
Vi er startet ud med at konstruere nederdele, og derefter videre til nederdele. Vi er ikke færdige med nederdelene endnu, men vi har tegnet mønster og rettet det til og hjemmeopgaven til efter ferien er at sy en prøvemodel i stout. Vi tager udgangspunkt i denne bog. Måske du kender den?





5 kommentarer:

  1. det var da en rigtig god idé med det kursus- jeg kan huske, inden jeg fik min uddannelse, at det irriterede mig, at jeg ikke kunne rette ting til rigtigt. Jeg synes, det er så dejligt, at jeg nu ved en masse ting, for selvom man får syet nogle pæne ting, og sømme mm er iorden, så er det bare ØV, hvis det ikke sidder pænt. Jeg tror, det er derfor så mange synes, det er dejligt at sy børnetøj, for tøj sidder så taknemmeligt på børn. Men nu kan du jo snart rette til helt professionelt, det er altså skønt at kunne. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi. Ja du har helt ret! Jeg syr rigtig meget, og nu har jeg brug for at få fyldt noget ny viden på :-)
      Jeg glæder mig til at jeg kan vise "min helt egen" nederdel frem :-)
      God weekend til dig og dine :-)

      Slet
  2. Eiii hvor spændende! Glæder mig til at se, hvad du får ud af det. Kh Maria

    SvarSlet
  3. Det er så fedt at kunne. Nogle gange skal der faktisk ikke så meget til før at tøjet bare sidder så meget bedre! Den bog der har jeg i øvrigt også. Den har været min trofaste følgesvend i mange år:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih jeg glæder mig altså også til at blive klogere :-) hvis bare jeg kunne det, som du kan, så ville jeg aldrig skifte metier. Jeg håber det går godt på dit studie :-)
      Kh viola

      Slet